Sunday 8 April 2012

Kelana UK : London

 

Selesai ber Kelana Convoy, kami sambung berkelana sendiri.  Kali ini lebih kepada bawa Cu & Auntie Lily melawat UK.

Kami bermalam di Travelodge Heston M4 Westbound. £19 untuk 1 malam.  Tak jauh dari Heathrow.  Sampai di sana terjumpa pula keluarga Intan yang sama-sama ber Kelana Convoy dengan kami.

Ramalan cuaca menunjukkan hujan sepanjang hari ini. Hujan tak hujan redah je jugak.  Nak tunggu hujan berhenti tak jalan la… Kami naik tube je ke kota London.

Kami ke Hyde Park & Buckingham Palace.  Hajat nak tengok pertukaran guard tak tercapai sebab tak de pulak pada hari ini.  Baju dah basah kuyup.  Jom ke tempat yang ada bumbung lak.  Harrods. Ramai nye orang.  Macam kami jugak mencari tempat berteduh sambil shopping.  Cuti Easter pun.  Cu & Auntie Lily beli wallet.  Kami jamu mata je.  Jumpa Normi, rakan sekerja di UTeM yang sedang study di Belfast.

Kami ke tower bridge dan kawasan persekitarannya.  Akhir sekali ke Malaysia Hall untuk makan/solat.  Di sini jumpa Mimi & suaminya (Glasgow).  Akhir sekali, kembali ke hotel untuk tidur.

DSC_6392DSC_6400DSC_6414DSC_6425DSC_6426DSC_6445DSC_6482DSC_6499

3 comments:

  1. salam Zarina,.....biasa2nye bulan May/Jun ni hujan ya?....ingatkan spring summer panas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam tu la cuaca di UK ni. Tak boleh disangka. Pagi boleh hujan selebat2nya. Petang boleh sepanas-panas nya. Biasanya wet summer. Tapi hari yg tak hujan tu panas terik la.

      Delete
  2. salam kenal.saya pun bercadang join trip kelana convoy pada mei tahun ini.Bolehlah saya tanya jika ada apa2 yang saya tak faham ye..

    ReplyDelete